FOTO: Reuters/ScanPix, Daimler AG. TVNET kolāža

Lielā piektdiena jau otro gadu pēc kārtas uzskatāmi parādīja, ka jau vairāk nekā gadu dzīvojam un vēl kādu laiku dzīvosim nedaudz citādākā pasaulē. Tiem, kuri pieslēdzās tiešraidei no Svētā Pētera laukuma Vatikānā, varēja pārliecināties, ka pāvests pasaules ticīgos atkal uzrunā, faktiski būdams viens; tikai daži kalpotāji ir viņam līdzās, lai gan agrāk te bija cilvēku tūkstoši no visiem planētas nostūriem.

Gan jau vecā kārtība atgriezīsies, bet tikmēr atskatīsimies uz vecajiem labajiem laikiem, kad pāvests varēja doties pie ļaudīm tikties klātienē. Patiesībā atskatīsimies uz transportlīdzekļiem, kādus pāvesti dažādos gados izmantojuši

Pašreizējais Romas katoļu baznīcas galva, pāvests Francisks ir visnotaļ pieticīgs, un tas attiecas arī uz viņa transportu, kas nereti ir gluži parastas, veikalā nopērkamas mašīnas no Škoda, FIAT, Ford, KIA un citiem ražotājiem.

Kad Francisks bija kardināls, viņš nereti pat izmantoja sabiedrisko transportu un, tikai kļūstot par pāvestu, viņš dažkārt izmanto savam statusam atbilstošu transportu.

2

Tomēr tā nav bijis vienmēr. Pirmo auto kā dāvinājumu Vatikāns saņēma jau 1909.gadā, un no pagājušā gadsimta divdesmitajiem gadiem, kad baznīcas galva bija Pijs XI, konservatīvie garīdznieki autobraukšanai sāka pievērsties pavisam nopietni.

Deviņi interesanti fakti par pāvesta transportlīdzekļiem

1. Paralēli karietēm un auto pāvesta transportēšanai līdz pat 1978.gadam tika izmantots pārnēsājams krēsls. Tas bija ārkārtīgi grezns un ērts krēsls ar samta apdari, ko uz saviem pleciem nesa 12 uzticami baznīcas galvas kalpi.

FOTO: Wikipedia/Jebulon, CC0

2. No 1929.gada pāvests brauca melnos auto, kas lielākoties bija dažādu modeļu Mercedes-Benz, raksta autojosh.com.

FOTO: Daimler AG

3. No 1980.gada pāvesta automobiļi ir balti un tos rotā Vatikāna ģerbonis. Automobilis ir aprīkots ar caurspīdīgu nodalījumu, kurā pāvests var sēdēt vai arī stāvēt, lai ticīgie viņu labāk redzētu.

FOTO: AFP/SCANPIX

4. Visvairāk automobiļus pāvestam izgatavojuši Mercedes-Benz - 12. Taču arī SEAT, GMC, Toyota, FIAT, Isuzu, KIA, Hyundai, Land Rover, Peugeot, Jeep un citi savulaik sarūpējuši katoļu baznīcas galvam īpašus auto.

FOTO: AFP/SCANPIX

5. Pēc atentāta mēģinājuma pret Jāni Pāvilu II 1981.gadā caurspīdīgais kupols tika izgatavots no ložu necauršaujama stikla.

FOTO: AFP / Scanpix

6. Lai gan pāvesta Benedikta XVI Mercedes-Benz M klase sver vairāk nekā piecas tonnas un procesijās parasti pārvietojas tikai nedaudz ātrāk par ejošu cilvēku, vajadzības gadījumā tā spēja traukties ar 160 jūdzēm jeb vairāk nekā 250 kilometriem stundā.

FOTO: Daimler AG

7. Visu Vatikāna auto reģistrācijas numura zīmes sākas ar burtiem SVC (Status Civitatis Vaticanae jeb Vatikāna pilsētvalsts), kam seko cipari un skaitļi. Pāvests visbiežāk redzams automobilī, kam ir pirmais kārtas numurs Vatikāna autoparkā un numura zīme attiecīgi ir SVC 1. Taču tā nav bijis vienmēr.

FOTO: Daimler AG

8. Pāvesta auto nereti paliek tajā valstī, kur ticis izmantots. Piemēram, SEAT Panda - Spānijā, autobusi - Mehiko, Ferrari Maranello - Maranello, Itālijā, uz Leyland un FSC Star smago auto bāzes būvētie papamobiļi - attiecīgi Lielbritānijā un Polijā.

FOTO: Wikipedia/Detectandpreserve CC By 3.0

9. Jānis Pāvils II par "necienīgu" uzskatīja pāvesta mašīnas dēvēšanu par papamobili. Tai pašā laikā papamobilim nav cita nosaukuma jeb apzīmējuma. ASV prezidenta limuzīnam tāds, piemēram, ir, un tas ir The Beast.

FOTO: AP/Scanpix

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO