Toyota Mirai

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Toyota Mirai ir retums uz mūsdienu autobūves skatuves, jo, būdams elektroauto, tas pats ražo sev nepieciešamo elektrību. Turklāt auto ir ne tikai tehnoloģiski progresīvs, bet arī samērā grezns un ļoti labi brauc.

Tādu automašīnu pasaulē joprojām ir ļoti maz. Mirai faktiski ir elektromobilis, kas saņem enerģiju no fuel cell jeb degvielas šūnu elektroķīmiskā ģeneratora. Ūdeņradis šajā gadījumā ir enerģijas nesējs, nevis degviela, jo netiek sadedzināts, bet kalpo kā reaģents elektrības radīšanai. To saspiestā veidā uzglabā trīs balonos Mirai grīdā. Vienreiz uzpildīts, automobilis spēj veikt līdz 650 km.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš, paverot priekšējo pārsegu: "Es droši zinu, ka motora te noteikti nav. Tas atrodas pie velkošajiem riteņiem, un tie ir aizmugurē. Un tas ir jaunums, jo pirmās paaudzes Mirai velkošie bija priekšējie riteņi. Tāpat var teikt, ka Toyota Mirai "vaipo", jo no apakšas nāk ārā tvaiks. Tas notiek katru reizi, kad mašīnu izslēdz vai arī piespiedu kārtā ar pogu salonā."

Toyota Mirai faktiski ir bezizmešu auto, jo vienīgais, kas nāk no tā ārā, ir ūdens. Toyota apgalvo, ka sistēmā būs pilnībā funkcionāla arī mīnus 30 grādu temperatūrā.

3

Normunds Avotiņš: "Runā, ka jaunais Mirai esot būvēts uz Lexus LS bāzes. Tas ir viņu vislielākais sedans."

Spriežot pēc ādas sēdekļiem un citām ekstrām, šis ir ļoti lepns Mirai. Izrādās, ka citu īsti arī nav. Toyota piedāvā divas komplektācijas - Premium un Ambassador. Maksā Mirai aptuveni tikpat, cik jaunākie elektromobiļi, - 67 500 eiro.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Mazliet par skaitļiem. Kāda ir Mirai jauda? 182 zirgspēki, kas man neko neizsaka. Galvenais - kā iet un cik tālu iet? Par "cik tālu" mēs tā kā tikām skaidrībā, par "kā iet"... nu, ar to arī viss ir labi, lai gan pēc papīriem 9 sekundes ir tāpat kā vecam "bembim"."

Subjektīvi braukšana šķiet tāda pati kā ar lielu elektromobili - klusa, plūdena un veikla.

Ūdeņraža automašīnas Latvijā pagaidām nav pielīdzinātas īstiem elektromobiļiem. Tām nedod numurus ar ziliem burtiem, un man jāstāv sastrēgumā, jo nedrīkstu braukt pa sabiedriskā transporta joslu. 

3

Normunds Avotiņš: "Toyota Mirai patēriņš ir 0,8 kg saspiesta ūdeņraža uz 100 km. Nākamais jautājums, cik tas maksā? Tas atkarīgs no ūdeņražas cenas. Mūsu vienīgajā stacijā kilograms maksā 11 eiro plus PVN."

Ūdeņraža auto maksimālais ātrums ir nedaudz lielāks nekā elektromobilim. Ja brauc ar Mirai uz Vāciju, var traukties arī pa autobāni. Un Vācijā ir daudz ūdeņraža staciju.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Nu šis ir interesanti. Pa vidu ir pamatīgs tunelis, it kā te būtu kardāns metāla kārbā. Bet kardāna taču nav, jo mēs noskaidrojām, ka motors un velkošie rati ir aizmugurē. Gan jau bateriju dēļ. Toyota patiesi centusies. Lexus līmeņa komforts. Vietas nav daudz, bet ir vairāk nekā vecajā Mirai."

Ne jau velti jaunais Mirai būvēts uz Lexus LS līdzīgas platformas. Gaitas īpašības ir vismaz līdzvērtīgas flagmanim, izsvarojums pa asīm vienāds, bet vizuālais efekts... nu, jūs jau paši redzat.

Verdikts

Atcerēsimies, kā mums gāja ar Toyota hibrīdiem. Kad viņi to visu sāka, tad bija gandrīz vienīgie. Pārējie paskatījās, pasmējās, "ko jūs tur ar to elektrību, re, kur dīzelis un benzīns, tur ir īstais spēks". Kur esam šodien, gan jau būsit pamanījuši. Tā ka nesakiet ne pieci, ka pēc gadiem desmit vai vairāk tas pats nenotiks ar ūdeņraža automašīnām.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Toyota Mirai

+ luksusauto bāze un aprīkojums

+ 650 km bezizmešu sniedzamība

+ visaptverošs komforts

- maz vietas aizmugurē

- neskaidra nākotnes vērtība

- tikai viena LV uzlādes stacija

Dzinējs: e-motors, RWD

Jauda: 182 ZS

Paātrinājums: 9

Patēriņš: 0,8 kg/100 km

CO2: 0 

Sniedzamība/H ietilpība: 650 km/5,6 kg

Cena: 67 500 eiro

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO